Aktualności

Aktualności

Transformacja cyfrowa a Dynamics 365

06.02.2017

 

Amerykańscy naukowcy, badając aktualny stan rynku i prognozując jego mechanizmy w przyszłych latach, zaobserwowali zmiany, jakie już nastąpiły bądź nastąpią w najbliższym czasie. Jedną z nich jest zaangażowanie klientów, które rośnie i najprawdopodobniej stanie się do roku 2020 wyróżnikiem marki. Czasy w jakich żyjemy, międzyludzka wymiana doświadczeń i mobliność sprawiają, że opinia o produkcie ma większy wpływ na zachowanie klientów, którzy mogą przenieść się do konkurencji łatwiej niż kiedykolwiek. Rozwój danego przedsiębiorstwa warunkowany jest przez zrozumienie klientów i ich potrzeb.   

By przedsiębiorstwo mogło sprostać oczekiwaniom konsumentów, powinno ono pracować możliwie prężnie i nie tracić czasu pracowników. Eksperci wskazują, że 40% czasu osób zatrudnionych, marnowane jest na przełączanie zadań, co niesie ze sobą koszt ok. 450 miliardów dolarów rocznie w skali całego świata.  Ponadto firmy muszą dostosować się do nowego, znacznie szybszego tempa biznesu i umożliwić swoim ludziom natychmiastowe odpowiadanie na zmiany zachodzące na rynku, dzięki czemu znalezione zostaną nowe możliwości osiągania zysku.  Mamy do czynienia z cyfrową transformacją, która przez niektórych jest uznawana za największy megatrend naszych czasów. Jej wpływ na gospodarkę jest tak silny, że firmy, które poddają się cyfrowym przekształceniom generują średnio o ok. 100 milionów dolarów rocznie więcej zysku niż te, które nie zmieniają się i pozostają w tyle.

Transformacja cyfrowa w biznesie jest swoistą strategią biznesową, która tworzy nowe lub przekształca istniejące modele biznesowe. Dzięki ponownemu przemyśleniu jak zachęcić klientów, wzmocnić kompetencje pracowników, zoptymalizować swoje procesy i przekształcić produkty, otrzymać możemy nowe wartości dla naszych klientów i nowe możliwości dla naszych organizacji. By dokonać właściwych przemian i móc sprostać oczekiwaniom odbiorców, firmom potrzebna jest pomoc w postaci inteligentnej, biznesowej aplikacji jaką jest Microsoft Dynamics 365.

Dynamics 365 ujrzał światło dzienne w lipcu 2016 roku, kiedy to Microsoft przedstawił tę nową, inteligentną aplikację biznesową, łączącą niemalże wszystkie funkcjonalności systemów CRM i ERP, dodatkowo integrując je z platformą Office 365 i innymi rozwiązaniami pozostającymi w chmurze. Aplikacja została stworzona tak, by płynnie zarządzać procesami biznesowymi, sprzedażą, obsługą klienta, usługami terenowymi, operacjami, automatyzacją projektu usług i marketingiem. Według oświadczeń Microsoft i Adobe wprowadzona zostanie Adobe Marketing Cloud, czyli usługa serwisowa preferowana dla Microsoft Dynamics 365 oraz Dynamics 365 for Customer Insights, która będzie nowoczesną aplikacją analityczną. Będzie ona analizować dane z Microsoft, CRM, ERP, Internetu czy mediów społecznościowych, a następnie pokaże pełen widok relacji z klientem wraz z sugestiami zwiększenia zaangażowania. Dynamics 365 daje firmom możliwość dostosowania indywidualnych biznesowych aplikacji dzięki czemu mogą powstać pomocne pracownikom Inteligentne Procesy Biznesowe. Przykładem może być projekt automatyzacji usług, w którym pracownicy mogą użyć aplikacji w ścisłym powiązaniu z Office 365 lub dodatkowo połączyć to z raportami kosztów i innymi koniecznymi do wypełnienia elementami, co spowoduje automatyczne przejście informacji do księgowości, kadr czy systemu wynagrodzeń i zaktualizowanie danych w finansach i aplikacji procesowej.

Swoją wyjątkowość Dynamics 365 zawdzięcza temu, że jest specjalnie przygotowany dla przedsiębiorstwa. Firma może zacząć korzystać z aplikacji płacąc tylko za to, co jest jej potrzebne i standardowo rozwijać się w chmurze. Jeśli jednak dodane zostaną procesy kalkulujące ceny i zniżki, rozważające przepisy podatkowe czy automatycznie prognozujące zapasy i produkcje, firma będzie mogła planować efektywniej i bardziej opłacalnie. Pracownicy przyzwyczajeni są do znanych im narzędzi, takich jak Outlook czy Excel. Dynamics 365 integruje je i daje ludziom możliwość korzystania z funkcji oraz informacji z innych aplikacji, pozostając w programie takim jak Outlook i tym samym pozostając w kontekście sytuacji. Z racji wbudowanej inteligencji, Dynamics 365 może przeprowadzać zaawansowane analizy i aktywnie przekazywać wskazówki, co optymalizuje rezultaty. Pomaga przewidzieć czego klient będzie potrzebował, a także monitoruje kapitał i wykrywa ewentualne nieprawidłowości, zapobiegając w ten sposób awariom i unikając kosztownych problemów obsługi klienta. Ponadto, platforma jest nowoczesna, spójna i rozszerzalna, więc eliminuje problemy wynikające z zapisów technologicznych.

Wracając do zaangażowania klientów, należy zauważyć, że Dynamics 365 buduje swego rodzaju personalizacje we wszelkich punktach styczności z klientem, od rozważań na temat zakupu do wsparcia posprzedażowego. Daje to możliwość wyciągania spostrzeżeń na dużą skalę. Firmy lepiej poznają swoich odbiorców i są, w pewnym sensie, w stanie przewidzieć ich przyszłe potrzeby.

Dynamics 365 dopasowuje się do pracowników i aktywnie wspomaga ich pracę. Nowoczesny, ujednolicony na różnych urządzeniach interfejs, zawansowane analizowanie i zastosowanie podstawowych narzędzi, wpływa korzystnie na kierowanie pracownikami i optymalizuje efekty ich pracy.

Zarządzanie przedsiębiorstwem także nie umknęło uwadze twórcom Dynamics 365. Optymalizacja procesów wpływa na wzrost szybkości prowadzenia biznesu, podnosi poziom usług i redukuje koszty. Rozszerzalna platforma wraz z połączonymi aplikacjami zapewnia elastyczność w dostosowaniu procesów biznesowych i dopasowanie ich do swoich potrzeb przy jednoczesnym wykorzystaniu pojawiających i zmieniających się możliwości rynkowych. Procesy biznesowe stają się zintegrowane, koordynują działanie firmy od powierzchni produkcyjnej do obsługi posprzedażowej.

Dynamics 365 licencjonowany jest głównie w oparciu o użytkowników, których dzielimy na tych z ograniczonym i pełnym dostępem.  Zakupu można dokonać w dwojaki sposób. Pierwszy z nich opiera się na aplikacji i jest wariantem tradycyjnym, w którym klient może kupić licencje użytkownika dla poszczególnych aplikacji. Druga metoda to nowy model licencjonowania, oparty na planie. Takim sposobem firma może kupić pojedyncze licencje użytkowników wraz z elastycznością co do ich funkcji. Umożliwia to przedsiębiorstwu odzwierciedlenie świata ról swoich pracowników.

Podsumowując Dynamics 365 łamie stereotyp o aplikacjach biznesowych. Łączy aplikacje biznesowe z tym, co najlepsze w Microsoft – z produktywnością, współpracą czy inteligencją. Tworzy nowy świat dla użytkowników, pozwala prowadzić sprzedaż, automatyzować usługi terenowe i ulepszać procesy. Używanie mobilnych, innowacyjnych, pochodzących z chmury aplikacji pozostaje przy tym tak proste jak korzystanie z aplikacji konsumenckich. Dzieło twórców z Microsoft dostarczy przy tym Tobie i Twojej firmie właściwy zestaw narzędzi do rozwoju, zmian i transformacji.

logo
Autor: Kinga Wieczorek
kinga.wieczorek@symbioza.it